Rabu, 7 Julai 2010

T..I..T..A..N..I..C

Every night in my dreams
I see you. I feel you.
That is how I know you go on

Far across the distance
And spaces between us
You have come to show you go on


Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more you open the door
And you’re here in my heart
And my heart will go on and on

Love can touch us one time
And last for a lifetime
And never go till we’re one

Love was when I loved you
One true time I hold to
In my life we’ll always go on

Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more you open the door
And you’re here in my heart
And my heart will go on and on

There is some love that will not
go away

You’re here, there’s nothing I fear,
And I know that my heart will go on
We’ll stay forever this way
You are safe in my heart
And my heart will go on and on

Wah...best ye dengar lagu nie terasa diawang-awangan, terbuai-buai la plok even dah beraper kali dengar dan dah lapok dah pun lagu nie tapi memang aku feeling habis. Fulamak, syok tue lagi2 tengok ctr die.

Siapa la yang x pernah tengok ctr TITANIC nie memang satu kerugian la bg korg yg x ikut ctr nie. Sbb aper aku kate rugi, sbb banyak moral value yg disampaikan dalam cerita nie.


Subhanallah, ternganga mak aku tengok filem nie. bak kate mak aku tula, suka sgt wat maksiat, asyik seronok je, kapten kapal plak menyombong,yakin noo kapal tue kukuh dan x akan tenggelam kerana teknologi yang diterapkan mempunyai nilai kualiti yang tinggi. Perh,sekali tuhan nak uji, hah amik ko,akibat pelanggaran iceberg, kapal Titanic kecundangan juga. Dalam masa 2 jam je seluruh kapal tenggelam di lautan Antlantik.


Em aper lagi yg best dalam ctr nie erk, slot percintaan la yang seorg jejaka yg bernama Jack yang dilakonkan oleh Leonardo Dicaprio sebagai pemuda yang berstatus org biasa telah jatuh cinta plak ngan heroinnya Rose yang dilakonkan oleh Kate Winsletbilly yang merupakan wanita anggun dari kelas atasan.

film-16

Dalam percintaan mereka nie ada la part2 best yg paling popular dan org yg bercouple suke la tiru ctr nie adelah agenda terbang menerbang.hahhaha.Tapi aku suka ayat nie "Nothing on earth could come between them"( Tiada satu pun di bumi ini yang sanggup memisahkan mereka) puitis betul la biler pelakon tue ungkapkan.Ha maksudnye aper tue, konon2 ye cinta sejati la yang mana dr sudut psikologinya akan mengasyikkan lagi penonton2 filem nie.walaubagaimanapun, the last ending ku pikirkan kisah cinta diorg die kekal rupe2 nye percintaan anatara Rose dan Jack bagaimanapun tidak kekal lama apabila jack terbunuh dalam tragedi kapal Titanic.
film-37

film-38


film-43

film-44
Selain tu pengajaran yg dapat hasil drpd tontonan filem nie melihat bahawa org yg bertanggujawab dalam mengedalikan kapal ini mengambil ringan akan ancaman persekitaran yang mane seramai 2,300 org penumpang berada di dalam kapal, tetapi hanya lebih kurang 20 buah bot penyelamat disediakan.Ikut logik memang x cukup.Meskipun laporan tentang kewujudan iceberg di persekitaran perairan yang akan dilalui diterima, kapten tidak mengarahkan supaya kelajuan kapal dikurangkan.

film-39

PD*771001



Tiada ulasan:

Catat Ulasan