Rabu, 28 Julai 2010

Nak dijadikan cerita........


Rase jugak besalah kat kwn aku tue, sbb aku la yg suruh letak kat kerusi kosong kat depan tempat duduk kami, dah terdetik dah hati kawan aku nie, sat lagi lupe, aku kabo la, xpe nanti ktr masing2x ingat la. habis je kelas Pengukuran dan Penilaian tue, Huh, dua2 org x ingat, mane nak ingat ye, pikir masalah baju nak pertandingan x settle lagi, sok sek2x menyembang, terus je kuar dr dewan kuliah, x sedar brg yg begitu berharga ader tertinggal.Memang rase besalah kat kwn aku nie, kl aku x letaklah mp3 tue kat depan, mesti x hilang.Mcm mane nk settle problem nie, patut ke aku ganti balik, kt roomate aku ikutkan 2x salah sbb salah masing2 x ingat, lalai.tapi pikir jugak, kut la kwn aku xleh accept. Dia memang la x kaba aper2 pun, tapi tengok air muke die len la, ckp pun mcm entah la, lepas je aku bg tau hal nie, dan die pun baru tersedar mp3 die hilang.Mcm mane nak wat erk. Slow talk ke, ganti ke, buat x tahu je ke,ke perasaan aku je.eeeeeeeeeeeee..kusut2x.....

Habis je class, terus balik bilik, otak kl tengah tension rase mcm nk kuar, pe lagi ajak la roomate kuar, lepas je solat Asar, ktrg g Warta cari stok makanan dan lagi satu minyak motor pun dah mulai kering, memang patut diisi dan memang patut pun ktrog kuar. Sonok sgt membeli belah, xsedar dah hampir kul 8, aik x solat g nie, Kuar la dari Warta.

Ceh3x, dah siap nie pakai halmet bagai, tinggal nk bukak kunci tanyar je. Ahhhhh..naper xleh ni, stak plak dah, Ah ketat. Terkial2, pusing sane pusing sini, dah nik berpeluh dah dua2 org anak dara nie. aper ktr nk wat nie. Roomate aku kate tepon org tiup mtr nie hah, haik, aper kaitan, oh mayb boleh tlg. dlm fikiran la duit lagi bakal nk melabur kat die, tepon2 x angkat2 pun, sembahyang kut org nie.Tetibe datangla sorg mamat nie, baru je nk melandingkan motosikalnye berhampiran ngan motor kami, aper lagi, ngan perasaan x malunye, awak2x, boleh tlg kami dak, kami punye kunci nie xleh bukak. mamat tu x kate pe pun, die terus je menghampiri kami dan menolong, dengan kekuatan kelakiannya, sekejap je pun. Alhamdullilah. dgn ucapan terima kasih kami pun bla.

Dalam perjalanan, roomate aku bebel la sikit, tu la ktr, Allah tue suruh sembahyang, jgn jalan senja2 kan aper dah jadi.ahahhahahah.aku kate la kl x kerana kunci nie xde kenangan kang ngan aku.weeee. ayat nk tutup kesalahan.hehehhee....

lepas tue terus je g cari surau, selesai je solat, biase la time antara menunggu isyak nie, kl kat surau ader la budak2 datang mengaji. Aku tengah lipat kain telekung, bising2 la bebudak tue, boleh ke kami masuk ke ni ,aku kate masuk jela, siape nak ajar nie?ustazah, ustazah ke yg ajar kami, Ustazah??? tengok kiri kanan xde saper aku ke yg dimaksudkan. hai dgn pakaian aku yg berseluar, blaus lusuh dan hanya memakai tudung indon nie die kate ustazah. hai2 budak2 nie...hehehe..lucu rase. aku kate la xde la dik, ustazah nanti die dtg, masuk dulu. lepas je kuar. terbaha-bahak aku ngan roomate aku gelak. roomate aku kate die mcm tau je akak tu sek agama, motif!!! aku kabo...ahahhahaa..

Ohh perut pun dah keroncong dan perlu diisi, singgah jap makan malam. lepas makan kami terus balik ke UK.......M.Hilang gak cikit tension nie tapi masih lagi terase bersalahnye. aper patut aku buat erk?????


Tiada ulasan:

Catat Ulasan