Jumaat, 30 April 2010

Ditipu


Dah penghujung bulan 4 rupe2 ye. Mmm.pejam jelik-pejam celik habis sudah paper aku yg terakhir dan aku pun dah nk balik ke kg esok. Tapi kalo nak diikutkan bukan ye esok tapi harini. Disebabkan kakak aku yg sorg nie teramat baik, konon2 nak menjemput aku di kampus, maka aku pun membatalkan hasratku utk pulang menaiki KTM.

So semangat la aku nie, hai rase bertuah konon ye ader org nak amik. Tunggu punye tunggu x sampai2, hari dah malam. Aku dah naik risau, dah sampai mane, ader apa2 ke. Sbb die bg tahu bertolak dr rumah pukul 5 ptg, jd aku agak dia mungkin sampai mahgrib. Hati dah x sedap,hati dah mulai x keruan, leher dah panjang menunggu. Jadi aku aku pun telepon. Tanya la sampai mana.Si akak aku ni kabo la "aku dah sampai Sg Buluh". Aku agak x jauh dah, dalam sejam lebih dah boleh sampai.

Tengah aku duduk mengira pukul baper kakak aku ni sampai, aku dengar suara org menjerit kat belakang sambil tergelak-gelak
"Alang tipu! die kat rumah x pergi pun..."

Aik mcm penah ku dengar suara itu. Aah suara mak dan adik aku tengah mengelakkan aku.. Ah tidak!!! aku ditipu!!!. Punya la sakit hati aku x terkata rasanya.


Apa lagi kene bebel la, cakap mcm taik kucing, kl kata nk amik conformkan la betul2, kl x jadi kaba la awal2, xdela aku ni tertunggu-tunggu . Dan rasanya kl dia kaba awal2 kek ye ada keje ke, penatke , malas ke, xde mood sekali pun, mungkin boleh aku bertolak awal balik kg petang tadi.Rasa kesalnya la hai Allah jela yg tahu.

Kesimpulannya,sabar dan redha terima saje hakikat yg aku akan balik esok. Dan buat kakak aku yg tersayang, kalo terbaca blog adikye ni, satu peringatan dan amaran supaya jgn ulangi perangai mcm tue lagi. OK.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan