Khamis, 21 Jun 2012

Minggu lepas aku g field work kt Cameron..field work aku buat yang terakhir kali.lepas nie xde lagi nk berfield work2x bagai sebab minor aku dah habis. Sem nie aku rase paling relax sebab segala penat lelah aku sem2 yang lepas dah aku bayar ngan aku amik banyak gler subjek.... tapi sem nie rase macam xde semangat sangat. xtau la sebab ape.. akdang teralu sangat manje kan diri mungkin.lagi satu mungkin sbb semangat aku telah di bawa sekali ngan kawan-kawan aku yang telah grad.. macam mane lah diorg sekarang nie kan.. rindu ye pada nabila, dila, ayu, syu dan lain2 lagi.. biase ye dulu kl aku de masalah, boring diorg la tempat aku mengadu di samping family aku..

aper plak la aku nk filling nie..aku nk ctr pasal field work aku nie..hahhahaa.cameron hingland merupakan sebuah tempat pelancong bukit tinggi yang sangat menarik... sebenarnye dah masuk kali ke 4 aku menjejaki kaki aku ke tempat berkenan.tapi mungkin berbeza untuk kali ini kerana aku wat keje kat situ kalo dak just jalan2 makan angin saje.. kirg gi situ unutk menjalankan sola selidik mengenai ekosistem bandar yang dilakukan oleh penduduk di kawasan terbabit.. kumpulan aku paling advanture sekali sebab kami ditugaskan untuk menyoal selidik penduduk tetap di situ lain x bukan adalah penduduk kampung orang asli.. wah seronok yee..
kumpulan kami dipecahkan kepada dua kawasan yang mana 4 orang akan pergi ke kawasan kampung melayu tuk meninjau dan menyoal selidik penduduk di kg terbabit manakala 4 orang lagi pulak menemubual penduduk di kawasan orang asli....

first time nak g sedikit gemuruh dan takut rase ye..yela macam2 orang nasihat itu dan ini, hati2ketika menemubual orang asli. jangan lancang berata, pelakuan kene la baik dan pandai2 la membawa diri di sana kerana mereka bukan mcm orang lain sbb banyak la mitos yang x hape2 diorg cakap. tapi sedikit keperihatian aku aku titik beratkan. al maklum takut diape2 aperkan.. allah mak mcm aper jee...

seawal jam 8.490 pagi kami bertolak menaiki kereta pensyarah kami dan membawa kami ke kawasan kg orang asli...bus tidak boleh membawa kami ke sana kerana jalannya sukar dan sempit. cameron hingland dulu aku pergi dan sekarang nie dah jauh beza..dulu x la membangun macam nie dengan kepesatan bangunan, kedai, restoran, perkhidmatan, hotel dan pelbagai lagi wah sudah maju jika dibandingkan dahulu. ader KFC, Marrybown, terminal bus, dan banyak lagi..

dalam perjalanan kami ke kg terbabit pelbagai

Tiada ulasan:

Catat Ulasan